MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

torsdag 8 april 2010

Påsken och själens mörka natt

Har varit nere i själens mörka natt över påsken. Storhelger har börjat bli ångestfyllda. Ensamheten börjar gå från att vara självvald till att bli en plåga. Men det går över. Det gör ju alltid det

Jag har stor hjälp av min zenträning och Eckhart Tolle-övningar så jag slipper ta mediciner.

Idag håller jag på med att göra färdig en stor beställning till en hantverksaffär på Åland, sista omgången fotsalt är färdig och ska vägas och hällas upp i påsar.
Värsta delen är att vika ihop påsarna för upptill på insidan sitter en tunn metallskiva som ska hålla påsen stängd och jag får så ont i tummarna av det!

Recept på fotsalt:
1 del epsomsalt
1 del havssalt
lite torkade blad av olika örter som man tycker luktar gott som t.ex pepparmynta.

2 kommentarer:

  1. Nämen så fin din blogg blivit! Påminner om Chokolate, ja den ser god ut;) Ja det är nästan så receptet på fotsalt oxå låter gott! Den ser riktigt proffsig ut!;)

    Men var rädd om tummarna. Utan dom kan man inte göra något alls. Vet hur det är att ha ont i dom.

    Tur att Tolle finns. Han har även hjälpt mig över påsk. Annadagen hade jag honom som sällskap i 12 timmar, på Akademiska.

    Alltså när jag kommer hem efter att ha jobbat så har nästan alla just uppdaterat sina bloggar och jag måste givetvis surra runt och se vad alla skrivit om. Det blir egentligen alldeles för sent för mig. Men vad ska man göra, när man är så nyfiken som jag? Sov Gott om du inte redan gör det. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej,
    jag hittade plötsligt knappar jag inte sett förut och satte igång. Kul Ju!
    Men Youtube rutan irriterar mej, jag har lagt in att det ska vara bara gene vincent men den växlar om med 'aktuella' videos. Vet inte hur många gånger jag återställde den men nu vet jag att den jag vill ha finns där, bara att den växlar om med ett par minuters mellanrum.

    SvaraRadera