MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

onsdag 14 april 2010

Nyttig dag *stolt*

Lyckades inte somna förrän fyra i morse bara för att jag visste att jag måste upp tidigt. Ja tidigt för mej alltså, kvart över 8.
Lyckades komma iväg i tid och levererade Ålandsvarorna.
Åt sen frukost med goda fräscha mackor på varuhuset och läste DN i lugn och ro.
Bara för att jag var ute i tid så kunde jag äntligen åka upp till sopstationen och sortera ut en stor kasse full med diverse sladdar och elapparater som stått i bakluckan hela vintern.

Efter diverse ärenden åkte jag till verkstan och fick däcken bytta, de håller en sommar till, skönt.Till och med verkstadskillen som brukar vara en surmulen typ var på gott humör och PRATADE med mej!

Väl hemma fick jag en stark lust att tvätta bilen!
Så på med arbetsbyxor och stövlar och gå försiktigt i leran bort till gamla tvättstugan bakom huset. Stigen dit har varit för jobbig att skotta så det har varit insnöat sen i december. Inte så kul därinne. Cementgolvet sprack förra sommaren och det blev översvämmat underifrån. Nu var det blött och luktade mögel. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det där, eftersom jag hyr tycker jag inte det är min grej men det är så synd om det står och förfaller helt. Det är den tvättstugan som är på bilden högst upp.
OK, vattenslangen och räfsan fick följa med ut.
Tvättade bilen mycket noga till och med inuti och vinterdäcken skurade jag också noga. Härligt!!
Dammsugning av bilen får vänta tills marken blir tillräckligt torr så jag kan ta ut min nya fina dammsugare.

Egentligen vill jag inte gå in för det är så härligt ute men det är dumt att ta ut sej för mycket för då blir jag liggandes i flera dar men fan vad svårt det är att hålla emot arbetslusten när den för en gångs skull finns där!

Ha det skönt i solen!

1 kommentar:

  1. Go Kväll vännen! Ja det har varit väldigt tyst ett tag, men jag hade ändå inte hört något, för jag har sovit från och till i 2 dagar! Tar på att jobba natt. Inte för att det är jobbigt, tvärtom och mina ben mår väldigt bra av det. Har inte värk alls:) Men det gör ont när jag rör dom. Ja fast idag var jag på vatten gymnastiken vid tre. Vaknade halv så jag var väl lite yr, men jag genomförde det i alla fall. Stolt jag med:) Men sen somnade jag igen.

    Va duktig du har varit! Helt otroligt, tycker jag. Längtar att få komma ut på landet och hälsa på. Men nu närmar sig det en stor arbetshelg igen. Men det kommer fler helger och fler soldagar. Det är jag övertygad om. Vi hörs! Många Kramar till Dig!

    SvaraRadera