MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

fredag 19 mars 2010

Vilat och jobbat


Jag har legat och läst min bok halva dagen idag (hela igår!), Minette Walters 'kameleonten'.
Bra!! Trots att jag bara har några sidor kvar så vet jag ännu inte vem mördaren är.

Sen har jag gjort en omgång såpa, trodde att den skulle bli helt misslyckad för temperaturen gick upp till 96 grader när jag tittade bort en stund (åt pannkakor) och det får inte gå över 90.
Ställde jag den kallt en stund och det fixade sej.

Nu har jag varit in till stan och handlat lite mat och cigaretter och hämtat posten.
Nya glasögonen har kommit och är jättebra (tappade bort de andra för 2 veckor sen) och jag har fått brev från kompisen i Lofoten.
Ska sätta mej med te, några goda mackor och läsa handskrivet brev nu (det är så ovanligt att det är en riktig gottestund att få).
Och prova de nya glasögonen.
På söndag är det ljust ända till halvåtta!

3 kommentarer:

  1. Hej Agneta!

    Det var ju iaf bra att INTE Pankakorna blev såpa eller tvärtt om *Ler*!

    Idag när jag kom in efter sista svängen med jyckarna så tog jag och LYFTE i ROCKY "Ca 45-50Kg i Badkaret och det var väl honom väl förunnat!

    Det såg iaf så ut i badkaret och RESTEN av Badrummet *Ler*! Nej nu ska jag sätta mig framför denna TV`n och klla LITE På en film!

    Sen i MORGON tänkte jag faktiskt ta och kolla på din dator som du har står här!

    Hoppas att det går bra med såperiet!

    Sören

    SvaraRadera
  2. Handskrivet brev, ja det var länge sen. Det var den tiden "då det begav sig" som man säger. Brukar jag säga i alla fall;)

    För 10 år sedan skrev jag handskrivna brev fortfarande och det skulle vara med fin penna också. Det gck inte med vilken som helst. Den skulle kännas bra i handen och flyta lätt över pappret.

    Men varför slutade man? Tycker faktiskt det är roligt att skriva för hand fortfarande. Det är nog bara lättjan som tagit överhand. Så enkelt att maila. Och inte nog med det, när man mailat så förväntar man sig svar nästan direkt. Men jag minns när man gick och väntade på post och fick ett brev i sin hand. Så trevligt det var. Lyckans du som fortfarande har någon som orkar lyfta pennan;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sören, underbart om du kan fixa datorn, jag har inte mina mejladresser i den här och massor av dokument som jag ibland behöver.
    Sen blir det för kloggat här i vardagsrummet bredvid fåtöljen med dator och alla papper och kontorsarbete som måste skötas från fåtöljen, och så äter jag här också. Fattar inte varför laptoppar är så populära. Det är en 'nöddator' för mej
    Saknar min stordator! :-)

    pannkakor med såpa och vispgrädde, hmmm. Det skulle i alla fall bli bra fart på magen.

    Rocky ser väl ut som rena utställningshunden nu, ren och lockig ;-)

    Helena,
    ja det där med brev. Christina har ju ingen dator och inte hennes karl heller. Och hade hon så kunde hon inte använda den ändå. Tråkigt att så många äldre (?) kvinnor inte hoppar på det, det är ju ett så suveränt sätt att kommunicera och hålla kontakt på.

    Jag funderar ibland på att skriva för hand tillbaka men tycker jag har så ful handstil och svår att läsa. hennes är föralldel inte heller lätta att läsa.

    Har suttit en halvtimme med ansiktet i solen och det porlar och plaskar omkring. Katten är så fånig, hon vill gå ut men hatar att bli våt om tassarna.Så hon går oroligt upp och ner uppför trappan och jamar åt mej att ta bort vattnet :->

    SvaraRadera