MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

lördag 13 mars 2010

En sån där dag....

Idag hade jag samlat ihop en lista med ärenden som skulle göras.
Först iväg till Nysättra sågs butik för att tala för linoljesåpan och lämna ett prov.
Tji fick jag, de stängde klockan ett och hon var tio över.

Sen till ÖB för att köpa 25 liters plastdunkar. Har fått beställning på 25 l såpa och fler beställningar är på ingång.
Tji fick jag igen, dom var slut och restade på huvudlagret. Jag får väl tvätta av en gammal dunk och använda den.

In på apoteket för att hämta ut sovgodis. Trots att jag bett om ett recept med flera uttag eftersom det blir så dyrt att betala 80 kronor för receptet var 20:e dag så fanns det bara en ask.

Sen till Färghandeln mitt i stan för att köpa lite 'lockmedel till håret plus lite annat..
Tji. Den stängde kl två.

Upp till HM då för att se om dom hade nåt. Nej dom hade just minskat ner sin kosmetikaavdelning och hade inga specialgrejor för håret. Testade om det kanske fanns nåt läppstift jag kunde ha (här ska pimpas :-). Det enda jag gillade var det glitter i. Usch. Försökte få tag på nån personal för att få hjälp. Nix, de få som fanns stod i kassan med långa köer.

Ok, in på Coop för att köpa lite mat. Jag var sugen på räkor och avocado. Inga avocado fanns idag, tyvärr.

Vissa dagar är det bara så här. Vad trött man blir.

Väl hemma så kom jag svagt ihåg att jag hade ett recept på hårgele nånstans i datorn som jag gjort förra gången jag hade lite kortare hår och 'kramade upp' lockar med. Det funkade jättebra.
Sökte och fann det här:

2 msk linfrö kokas upp med 2,4 dl vatten. Ta av direkt och låt svalna 20 min. sila av fröna och låt kallna.
Nyttigt och billigt :-)
Fast jag har inga linfrön hemma. Ska skriva upp det på nästa inköpslista.

2 kommentarer:

  1. Vilken stresig dag du haft men som tur är är det inte långt emellan bitikerna;) Längtar tillbaka till den lilla staden som har allt. Kunde givetvis inte sova för jag kom på att du sagt att du bloggat idag och vips var jag upp ur sängen för att nyfiket kolla på ditt fösta riktiga inlägg.

    Du får säga till din farbror doktor att du inte har råd och tid och ork att springa till apoteket stup i kvarten. Du är ju gammal nu så de måste han ju förstå. Ja i det här läget är det okej att vara äldre;)

    Du ser nu vad det drar med sig när man ska göra något för sig själv. Plötsligt måste hela kroppen renoveras till fatala höga priser. Men du som är Häxa kan väl röra ihop något som du gjort förut? Det är väl inte förbjudet för personligt bruk? Dela med sig får man väl oxå om man inte tar betalt och inte gör reklam för sig.

    "Alla naturmedel innehåller inga som helst konserveringsmedel eller gifter, men används på egen risk" VARNING!för att det kan tänkas fungera;) Så kan man väl skriva, eller pratar jag i nattmössan nu? Ja det börjar dra i ögonen och jag har lite svårt att hitta tangenterna. Går och lägger mig igen.

    Sov Gott & Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan vara en ide att lägga in lite olika recept här, kan vara ett bra sätt att få 'följare' :-)

    p.s. Min 'farbror doktor' är en tjej på ca 28 år :-)) d.s.

    SvaraRadera