MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

söndag 14 mars 2010

Duktig!





Idag vaknade jag och var pigg!!? Vad har hänt?

Satte igång och gjorde bokföringen för februari och började göra ett enkelt bokföringsprogram i excel. Inte klart ännu men det ska nog gå.

Nu håller jag på och gör linoljesåpa. Är alltid rädd att jag inte ska veta hur man gör när det gått några månader sen sist :-)
Nu letade jag fram receptet och håller samtidigt på och skriver en noggrann arbetsbeskrivning så att jag inte behöver bli så rädd nästa gång och skjuta upp och skjuta upp som jag oftast gör.

Har kört med 4 stavmixrar, en efter en, inte alla på en gång, i 30 minuter nu och vilar en stund medan de ligger i frysen och kyler ner sej.
Så här fint blir det när det är färdigt.

Hoppsan, bilden hamnade högst upp, varför det?
Helena vet.

Annars sitter jag i solen på trappen och solar ett par timmar varje dag. Det tar bra nu, jag har fått fin färg, snyggt till det nya vita håret :-)

När jag får en stund över läser jag 'sista boken från Finistere' av Bodil Malmström. Det gör ont att läsa hur hon förlorar sitt paradis.

Nu är det åter till gruvan (stavmixrarna har svalnat).

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat skriva igen! Ja det där med bilden är enkelt. Skickar ett mail om det;)Det har hänt mig med flera gånger lätt att fixa.

    Nu är du på gång igen ser jag! Ta det lugnt! Ta en toy! Men du är väl som jag, har jag förstått. När det känns bra så sätter man igång i 110 och sen kör man i diket efter ett tag! Men man måste få göra det man vill när det känns bra. Det är bara att ta konsekvenserna och det gör jag gärna kan inget annat.

    Lite avundsjuk på dig och din trappa;) Tror inte jag läst den boken? Men har läst ett par andra av henne. Kanske kan man få låna den sen ?

    Vi hörs!

    SvaraRadera