MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

torsdag 27 maj 2010

Vad gör man inte för att slippa diska..

Jo man 'jobbar på egen hand'.
Idag hade jag jobbat i trädgården några timmar med gräsklippning och plantering, var trött och lite yr.
Inne var det ruskigt kallt så det var läge för en brasa. Men hade ingen tändved inne.
Ut och höjer yxan över ett torrt vedträ och tjopp, av med vänstra pekfingertoppen!

Jag har eldat med ved i 12 år och aldrig har det gått snett.
Nu hade jag ändå tur för det var 'bara' en fjärdedel av nageln och en halv centimeter av fingertoppen som for iväg. långfingret bredvid blev av med den utväxta nageln och en liten skinnbit.
Vad chockad jag blev, kroppen i alarmläge, jag kände hur adrenalinet pumpade runt i ådrorna i flera timmar.
Efter första blicken så vågade jag inte titta på fingret på 3 timmar. Sen korta snabba tittar.
Usch vad skrämmande och läskigt!

Sen till nästa problem, vad gör jag med disken? En präktig hög hade jag samlat och tänkt ta itu med ikväll.
Och hur lagar man mat med en hand? Det blev havregrynsgröt och ikväll stekt ägg och macka.

Det är inte precis synd om mej men lite tröst vore trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar