MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

fredag 28 maj 2010

Sommarmusik i musikautomaten

Ahh, sommarmusik i pialotta's !
För mej är det förstås REGGAE :-) Gammal reggae med bl.a. Jimmy Cliff som var en av de första jag träffade på. Eller räknas den till ska?
Jag blev tidigt förälskad i Jamaica och reggae fast jag tror inte att musiken kallades så då. Redan 1970 började jag och en kompis söka jobb i Kingston i en annons i Kingston Gazette. Vi fick minst sagt konstiga svar och hon hoppade av så det blev inte av. Senare träffade jag min dotters far, västindier förstås :-)
Sitting in limbo får mej direkt in i känslan av varm sommardag i hängmattan.

2 kommentarer:

  1. Raggie är helt underbar sommarmusik som man blir så glad av.. gärna diggar med i:)
    Men duuuuuuuuuuuu Agneta.. kan du greja din kommentarsruta här så vi alla oavsett vilken typ av blogg vi har kan kommentera med våra länkadresser???
    http://kafferasten.blogg.se

    SvaraRadera
  2. hej pialotta, kan du tala om hur man gör? Min 'coach' sfinxen är inte anträffbar just nu!

    SvaraRadera