MÅNLIDS HUS

MÅNLIDS HUS
Andas in, andas ut. Livet pågår.

lördag 8 februari 2014

Vad gör man när man vaknar klockan 4 och inte kan somna om? Till att börja med klär jag på mig och tänder i kaminen eftersom det bara är 16 grader varmt inne. Skönt att sova i men inte om man ska vara vaken.
Obehagliga tankar far runt i huvudet och det känns i magen. Jag måste ta itu med en sak som jag gruvat mig för länge.
Jag måste 'göra slut' med en vän. Vi har känt varann några år och har en hel del gemensamt och jag tycker faktiskt genuint om hen. Men.
Hens drivkraft är negativitet och vrede. Ofta en rent aggressiv negativitet och jag dras in i det. Dras ner av det. Reagerar, kanske håller med och blir någon jag inte vill vara. Om det bara vore någon gång ibland, men det är alltid samma sak, alltid börjar vreden glöda och allt ska dras upp och få en omgång igen.
Jodå, jag försöker lätta upp, avleda, prata om något annat, jag har påpekat det och försöker bryta. Det fungerar en kort stund och jag blir ibland beskylld för att vara ansträngt positiv och lojal.
Jag vill inte mer. Men det är ett svårt beslut.
 Har försökt att inte höra av mig. Inte svara på sms eller telefonsamtal. Fungerar inte.
Nu har jag föreslagit att vi ska träffas för att säga det rent ut. Men att säga en sån sak i en offentlig lokal... hen kommer att bli ledsen, kanske arg. Jag är ingen diplomat precis. Det känns inte rätt att göra så.
Den fega utvägen är att skriva ett brev.
Jag är så rädd för konflikter och det här kan bli riktigt obehagligt.
Fy vad livet är jobbigt ibland.

Jag tar gärna emot råd om hur jag ska handskas med den här situationen på ett så bra sätt som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar